1 августа 2023, 15:00

Gembird STR-M-01 – ігровий комплект 3-в-1 – руль, педалі та коробка передач

Наскільки цікава дана пропозиція від популярного в Україні бренда, які можливості ви отримаєте та чи варто рекомендувати модель? На ці та інші питання "шукаємо" відповіді в цьому огляді.

Комплектація та упаковка

- рульовий блок з вбудованим важелем коробки передач;
- педальний блок;
- керівництво користувача поєднане з гарантійним талоном;
- аксесуари для фіксації рульового блоку.

Все перераховане користувач отримає в середній за розмірами коробці, зробленій з картону. До декорування її виробник підійшов в притаманному йому стилі – поєднанням червоних відтінків з чорними, білими та іншими плюс знайомим нам стилем виконання і чималою кількістю різноманітних даних, з якими особисто я раджу ознайомитися ще до розпаковки, адже забагато технічних деталей, як кажуть, не буває.

Технічні характеристики та функціональні особливості

- інтерфейс - USB;
- оберт керма - 270 градусів;
- діаметр керма - 220 мм;
- потужність - 5 В постійного струму до 120 мА;
- довжина кабелю кермового колеса - 1.8 м;
- довжина кабелю педалі - 1.8 м;
- розміри - 41х34х25 см (кермо), 35.5х20.5х11.5 см (педалі);
- вага - 1.8 кг;
- поворот рульового колеса на 270 градусів, 2 осі, джойстик, 4х позиційний D-pad та 8 кнопок.

Використані в корпусі матеріали та мої враження щодо якості збірки

І рульовий блок, і педальний – це повністю пластикові корпуса. Металу мінімум і лиш там, де без нього не обійтись. А тому сам виріб на виході більше об’ємний, ніж важкий.

Вам обов’язково на руль будуть потрібні додаткові кріплення – комплектацією вони передбачені. Одне кріплення у вигляді додаткової підставки, інше – у вигляді струбцини. Яке краще – залежить від умов. Якщо стіл досить тонкий, я обирав струбцину, в протилежному випадку – підставка. Висновок за підсумками однозначний - і перше, і друге – формати зручні.

І рульовий блок, і педальний мають не монолітні корпуси. В обох випадках дві рівновеликі половинки, зафіксовані між собою за допомогою гвинтів.

 

Наявні тут кабелі отримали якісну полімерну оплітку.

На зовнішню частину руля надітий матеріал, що на дотик нагадує гуму – дуже зручно для хвату рукою – не ковзає.

Якщо по периметру нижньої частини корпусу рульового блоку присоски, то педальний блок отримав гумові накладки. Правильно – щоб не ковзав. Ну і з видимого металу тут пружинна противага педалям, яка повертає їх у висхідне положення.

 

Стосовно якості збірки, в цьому плані абсолютно ніяких зауважень, причому стосується як безпосередньо самих матеріалів, так і якості їх припасування. Словом, особисто я був приємно вражений.

Ключове про ергономіку

Руль! Перше – все що зліва від нього – декор, функціональне навантаження (та й те досить умовне) лиш за червоним світлодіодом.

Стосовно коробки передач, вона мені здалась цікавою, навіть з урахуванням достатньої простоти. Коробка має три ступені – "+", "-" та "R". Позначка "R" - revers, тобто задня передача.

Рулем куди цікавіше повертати, ніж кнопками на клавіатурі, а можливість розвороту на 270 градусів тільки підсилює захоплення.

Реалізовані тут кнопки з підсвіткою, перш за все, гарно доповнюють дизайн. Друге, і це також варто пам’ятати - їх функціональність змінюється від гри до гри. Разом з тим запам’ятати, умовно кажучи, нову функціональність напрочуд легко вже за кілька хвилин ігрової сесії. Ну і варто відзначити ще джойстик зліва. Останнє – це виклик контекстного меню для навігації по ньому та підтвердження необхідного вибору. Ну, а за кнопки SELECT/START щось пояснювати, як на мене, немає взагалі ніякої необхідності – зрозуміло з відповідних назв.

В роботі

Щодо коробки передач, з нею з функціональної точки зору немає абсолютно ніяких проблем. Трохи звикання, і "погнали".

А ось до руля особливо звикати не потрібно – він крутий без умовностей. Особливо сподобалась можливість "вивертати" його на цілих 270 градусів. Для себе порівняв з моделлю, що підтримувала поворот на 180 – висновок очевидний – зовсім новий рівень.

А ось перемикач Sensitivity вже "з коробки" на максимум ставити не потрібно, принаймні на стадії навчання особливо, якщо для вас це перший подібний досвід. Та навіть якщо ні, теж не варто "вижимати" максимум вже на старті – невеличка адаптація завжди має бути. По принципу як в новому автомобілі.

Ніяких особливих налаштувань не потрібно – система працює злагоджено. Останнє особисто я спробував на декількох іграх типу Need for Speed: Carbon, Forza horizon 5 та ін. За підсумками питань немає.

Замість підсумків

В підсумку ми маємо цікавий ігровий аксесуар, особливо для тих користувачів, які люблять включно "поганяти" в віртуальні перегони. Цікавим це рішення буде і тоді, коли ви розглядаєте Gembird STR-M-01 у форматі першого тренажера для навиків керування майбутнім авто. Ну і крім всього іншого не забувайте за вібровідгук, який посилює враження від гри чи "тренування" - тут як кому більше до вподоби. Це ще одна причина спробувати, причому далеко не другорядна.

Рекомендована роздрібна вартість – 3999 гривень

Продукт надано пресслужбою EDG GROUP